FAQ
Bestelling
Het bestellen gaat mis?
Als u een beschrijving van de fout stuurt via ons contactformulier zullen we deze zo snel mogelijk proberen te verhelpen.
Hoe lang is de levertijd?
Wanneer u op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag vóór 16.00 uur artikelen besteld die op voorraad zijn, en als u betaald met i-deal, dan wordt uw bestelling nog dezelfde dag verstuurd. Wanneer u ná donderdag 16.00 uur besteld dan wordt uw bestelling op de maandag daarop verstuurd.
Ik heb een bestelling doorgegeven, en nu?
Nadat u de bestelling definitief heeft verzonden ontvangt u automatisch een e-mail om deze bestelling te bevestigen. In deze e-mail staat ook wat er besteld is en hoe er betaald is of kan worden.
Als u deze e-mail niet kort na uw bestelling ontvangt dan is er mogelijk iets misgegaan. Waarschijnlijk heeft u dan de laatste stappen van het bestellen niet helemaal doorlopen, of u heeft mogelijk uw e-mailadres onjuist ingetypt. Deze bevestiging wordt namelijk automatisch gestuurd naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven.
Stuur ons even een email met het bestelnummer (dat begint met een W) of uw postcode en huisnummer, wij kunnen dan controleren of de bestelling binnen is.
Kan ik een referentienummer op de factuur laten vermelden?
Dit kan helaas (nog) niet.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Iedereen wil zijn bestelling zo snel mogelijk in huis hebben. Daarom worden bestellingen die betaald zijn meteen door ons verwerkt.
Binnenkomende berichten worden door ons op volgorde van binnenkomst verwerkt. Als u ons een verzoekje stuurt om een bestelling te wijzigen of te annuleren, wordt dit waarschijnlijk pas gelezen als uw bestelling al lang verwerkt is en op één van de vele rolcontainers ligt of zelfs al opgehaald is door onze vervoerder.
Daarom is wijzigen of annuleren van een reeds betaalde bestelling helaas niet mogelijk.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Iedereen wil zijn bestelling zo snel mogelijk in huis hebben. Daarom worden bestellingen die betaald zijn meteen door ons verwerkt.
Binnenkomende berichten worden door ons op volgorde van binnenkomst verwerkt. Als u ons een verzoekje stuurt om een bestelling te wijzigen of te annuleren, wordt dit waarschijnlijk pas gelezen als uw bestelling al lang verwerkt is en op één van de vele rolcontainers ligt of zelfs al opgehaald is door onze vervoerder.
Daarom is wijzigen of annuleren van een reeds betaalde bestelling helaas niet mogelijk.
Wat doen jullie als er iets niet op voorraad is?
Bijna alle producten hebben wij op voorraad. Als wij een product niet op voorraad hebben dan kunnen wij het meestal binnen een dag in huis hebben omdat wij dagelijks bestellen bij onze leveranciers.
Het kan echter een enkele keer voorkomen dat wij een product niet voorradig hebben en onze leverancier ook niet.
In de meeste gevallen kunnen wij dit oplossen door een vervangend product te leveren van dezelfde of betere kwaliteit dan het bestelde product. Indien het vervangende product duurder is dan het bestelde product, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Door deze werkwijze komt het slechts zelden voor dat wij een bestelling niet in zijn geheel kunnen uitleveren.
Is dit toch een keer het geval dan krijgt u het ontbrekende product zonder bijkomende kosten nageleverd zodra het binnen is.
Wenst u dit product om wat voor reden dan ook niet meer te ontvangen, stuur ons dan even een berichtje, dan storten wij het bedrag dat u voor het betreffende product heeft betaald meteen terug op uw rekening.
Er zijn enkele producten die wij nooit op voorraad hebben. Het productnummer van deze producten begint met 'NS' (No Stock).
Wat zijn jullie leveringsvoorwaarden?
De antwoorden op de FAQ's gelden tevens als onze leveringsvoorwaarden.
Door het plaatsen van een bestelling gaat u automatisch akkoord met onze leveringsvoorwaarden.
Betaling
Hoe gaat betalen vanuit het buitenland?
Het makkelijkst is om uw creditcard te gebruiken. Als u lid bent van een Nederlandse bank dan gaat het nog sneller via i-Deal.
Als u vanuit het buitenland geld wilt overmaken dan heeft u nog wat aanvullende bankgegevens nodig, zoals het IBAN nummer en het BIC nummer. Om veiligheidsredenen plaatsen wij geen bankgegevens op de site. Vraag er even om via het contactformulier en wij sturen u deze gegevens zo snel mogelijk toe.
Ik heb één batterij nodig, zijn de verzendkosten dan ook €3,95?
Helaas wel, de verzendkosten zijn immers niet alleen de postzegel.
De producten moeten uit het magazijn gehaald worden, ze moeten verpakt worden, er wordt een factuur en een adressticker geprint, de betaling moet verwerkt worden enz.
Zelfs aan een bestelling van één enkel product hebben we minimaal 10 minuten werk. De verzendkosten zijn dus nooit kostendekkend, daar leggen we altijd op toe.
Er zijn veel postorderbedrijven die daarom veel hogere kosten berekenen, en vaak ook nog zogenaamde handelingskosten en/of administratiekosten.
Bovendien hebben veel bedrijven ook een minimum bestelbedrag. Dit is bij ons allemaal niet het geval.
Kan ik ook afhalen?
Nee, ElektronicaWereld.nl levert altijd aan huis.
Leveren jullie ook BTW vrij naar EU landen?
In principe mogen wij BTW vrij leveren naar bedrijven buiten Nederland maar binnen de EU.
De meeste klanten van ons zijn particulier en de meeste bestellingen komen ook uit Nederland zelf. Het komt dus maar heel zelden voor dat iemand vraagt om een BTW vrije levering.
Voor BTW vrije leveringen moet een aparte administratie bijgehouden worden en er moet apart aangifte van worden gedaan bij de belastingdienst. Ook moeten wij vaststellen of de afnemer wel recht heeft op een BTW vrije levering.
Dit brengt zoveel extra werk met zich mee dat wij geen BTW vrije leveringen doen.
Buitenlandse bedrijven kunnen gewoon bestellen, maar de bestelling wordt wel belast met 19% BTW.
Soms wordt er gesteld dat wij BTW vrij MOETEN leveren maar dat is niet waar. Zie hiervoor de betreffende wetgevingen.
Leveren jullie ook op rekening?
Nee, dit is één van de redenen waarom wij de prijzen laag kunnen houden. Wij lopen immers niet het risico dat iemand zijn bestelling niet betaalt.
Ook scheelt het in de administratiekosten, omdat wij niemand nodig hebben die openstaande rekeningen in de gaten houdt.
Op rekening leveren is ook niet sneller, want tegenwoordig kan bijna iedereen bankieren via de telefoon of via de PC. Hierdoor heeft u de bestelling supersnel in huis.
Verzoeken om tóch op rekening te leveren worden niet gehonoreerd.
Waarom kom ik op de site van MultiSafepay als ik wil betalen?
Multisafepay regelt voor ons alle betalingen met i-Deal, Visacard, Mastercard en Mister Cash. Door gebruik te maken van MultiSafepay als tussenpersoon hoeven wij niet afzonderlijk te werken met banken en creditcardmaatschappijen. Dit werkt sneller en eenvoudiger. Daarom wordt u voor een betaling met i-Deal, Visa, Mastercard of Mister Cash eerst verbonden met de website van MultiSafepay.
Dit is 100% veilig en vertrouwd!
Contact
Waarom verschijnt een bericht niet meteen in het gastenboek?
Wegens spam zijn wij helaas genoodzaakt uw bericht eerst te controleren.
Pas als wij het bericht vrijgeven komt het ook daadwerkelijk in het gastenboek te staan. Het kan dus even duren voordat uw geplaatste bericht verschijnt.
Waarom wordt mijn bericht niet beantwoord?
Alle vragen worden door ons beantwoord.
Als u geen antwoord krijgt dan is er iets aan de hand.
Mogelijk heeft u op het contactformulier een foutje gemaakt bij het intypen van uw email adres. Dit contactformulier is webbased, wij zien dus geen afzender, alleen het email adres dat u zelf heeft ingetikt. Zit hier een foutje in dan kunnen wij u uiteraard niet antwoorden. Stel de vraag gewoon nog eens en let op de juiste spelling van uw email adres.
Als wij niet binnen 24 uur (werkdagen) gereageerd hebben op uw email dan is er dus iets aan de hand. Stuur uw bericht dan nog eens, eventueel op een andere manier (contactformulier of normale e-mail) of probeer het eens vanaf een andere PC.
Wat is jullie adres, Kvk nr of BTW nr?
Ons KVK nummer is 14072458. Ons vestigingsadres is Sloterstraat 8 6374GR Ubach over Worms. Ons BTW nummer is NL066720709B01. Deze nummers en ons vestigingsadres staan uiteraard ook op onze facturen vermeld.
Zijn jullie ook telefonisch te bereiken?
Ons telefoonnummer is 045-8516476 Door de wisselende drukte en wisselende werktijden kan de telefoon echter niet altijd worden opgenomen. Het op tijd versturen van bestellingen heeft bijvoorbeeld altijd prioriteit. Gebruik daarom liever het contactformulier op onze website. Dan heeft u meestal sneller een reactie.
International
Can I order on your website even if I do not live in the Netherlands?
We only deliver to the Netherlands and Belgium.
Privacy
Privacybeleid en algemene voorwaarden
Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van Elektronica Wereld. U dient zich ervan bewust te zijn dat Elektronica Wereld niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacybeleid te accepteren. Elektronica Wereld respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Alle andere algemene voorwaarden zijn tevens terug te lezen in onze FAQ en disclaimer.
Ons gebruik van verzamelde gegevens:
Elektronica Wereld verwerkt persoonsgegevens. Graag informeren wij u hier duidelijk en transparant over. Wij zijn ons ervan bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. In deze privacyverklaring laten we u weten welke gegevens we verzamelen als u onze website gebruikt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikerservaring verbeteren. Zo begrijpt u precies hoe wij met uw gegevens omgaan.
Elektronica Wereld verwerkt uw persoonsgegevens. Wanneer u een bestelling plaatst, zich aanmeldt voor een e-mailnieuwsbrief, contact opneemt met ons of op een andere manier gebruik maakt van onze diensten, worden uw persoonsgegevens vastgelegd en verwerkt. Deze gegevens worden gebruikt om onze diensten uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van Elektronica Wereld of op die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.
Elektronica Wereld verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Het afhandelen van uw bestelling en betaling
- Verzenden van onze nieuwsbrief
- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
- U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
- Om goederen en diensten bij u af te leveren
We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid, tenzij we van tevoren uw toestemming hiervoor hebben verkregen.
Delen van persoonsgegevens met derden:
Elektronica Wereld verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Elektronica Wereld blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen. Informatie wordt niet met derden gedeeld met uitzondering van Multisafepay, welke wij gebruiken ten behoeve van betalingen in onze webwinkel. Deze gegevens worden enkel gebruikt ten behoeve van het doel van de betreffende applicatie en worden niet verder verspreid. Verder kan in enkele gevallen de informatie intern gedeeld worden. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken:
Elektronica Wereld gebruikt tracking, functionele en analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De door de cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van Elektronica Wereld of die van een derde partij. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Let erop dat u de instellingen voor elke browser en computer die u gebruikt apart moet aanpassen. Het kan zijn dat u in dat geval niet tot iedere dienst toegang heeft. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het gebruik van cookies te accepteren.
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen:
Elektronica Wereld neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op via email.
Veranderingen:
Ons privacystatement kan van tijd tot tijd wijzigen. Als er nieuwe gegevensverwerkingen zijn, dan passen wij het privacystatement daarop aan. En als deze wijzigingen ook voor u van belang zijn, dan attenderen wij u daarop of maken wij de wijzigingen op een opvallende manier aan u kenbaar. De meest actuele versie van ons privacystatement kunt u terugvinden op www.elektronicawereld.nl. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.
Producten
De batterijen die bij een product zaten waren erg snel leeg?
Dat komt helaas wel vaker voor. Sommige fabrikanten doen gratis een setje batterijen bij hun product om er direct mee aan de slag te kunnen. Om de prijs van het product niet te hoeven verhogen, zijn dat vaak heel goedkope batterijtjes. Als ze dan ook nog afkomstig zijn uit bijv. China, en ze dus lange tijd onderweg zijn geweest, en vervolgens ook nog een tijdje in het magazijn hebben gelegen, dan kun je er van uitgaan dat die batterijen niet veel energie meer in zich hebben. Wij raden daarom aan om meteen een setje goede batterijen mee te bestellen.
Hebben jullie ook een catalogus?
Nee, om de volgende redenen:
- Een catalogus is duur om te maken, en zou de prijzen opdrijven.
- Het aantal producten dat wij kunnen leveren is veel te groot, en er komen dagelijks nieuwe producten bij. Tegen de tijd dat de catalogus klaar zou zijn, zou hij ook al weer verouderd zijn.
- Omdat wij werken met een hele kleine winstmarge, moeten wij de prijzen van onze leveranciers volgen. Die kunnen zowel stijgen als dalen. De prijzen in de catalogus zouden al heel snel niet meer kloppen.
Het product is defect, wat nu?
Het klinkt misschien vreemd, maar verzeker u er eerst van dat het product wel écht defect is.
Als een nieuw product niet meteen doet wat er van verwacht wordt, dan wordt er meestal al meteen van uitgegaan dat het defect is.
Dit is een normale en begrijpelijke reactie, echter... nieuwe producten worden door de fabrikant getest en zijn slechts zelden defect. Van alle 10 producten die wij retour krijgen, blijken er 9 NIET DEFECT te zijn.
Dit zijn voor u en voor ons volkomen onnodige verzendkosten. Wij zullen daarom niet al te snel zeggen "stuur maar terug".
Lees eerst de gebruiksaanwijzing goed door, laat iemand anders er ook eens naar kijken, controleer of de eventuele batterijen er goed inzitten en opgeladen zijn (batterijen die bij een artikel verpakt zitten zijn vaak onbetrouwbaar ) enz.
Vooral computerproducten worden vaak onnodig retour gestuurd. Bij een computer kunnen veel factoren meespelen waardoor een product niet werkt. Het is voor ons onmogelijk om op afstand te zien waar dat [dan: weglaten] aan ligt. Probeer een product dat niet werkt ook eens op een andere computer, kijk of er recentere drivers zijn, verwijder eventuele oude drivers, vraag een kennis om er eens naar te kijken, raadpleeg de helpdesk van de fabrikant, bekijk de FAQ pagina van de fabrikant, kijk eens op internet of informeer eens in nieuwsgroepen enz.
Meestal is het probleem op een van deze manieren op te lossen en worden onnodige kosten voorkomen.
Bent u er 100% zeker van dat uw product defect is, vraag dan een retourformulier aan via het contactformulier en stuur het product samen met het retourformulier en een kopie van de factuur retour. Wij testen het artikel eerst, en indien het echt defect is wordt het omgeruild of gerepareerd. Indien het product niet defect is krijgt u uiteraard hetzelfde product retour.
Hoe zit het met de garantie?
In de rechterbovenhoek van onze website staat “garantieâ€
Als je daar op klikt wordt uitgelegd hoe een garantie afhandeling in zijn werk gaat en je kunt er tevens een garantieformulier downloaden dat ingevuld en meegestuurd moet worden.
Ik heb product x ergens anders voordeliger gezien, zijn jullie niet de voordeligste?
Dit is inderdaad niet onmogelijk, als je maar lang genoeg naar een bepaald product zoekt kan het best eens voorkomen dat je het ergens anders voordeliger aantreft. Echter, wij beweren de voordeligste te zijn, en afgezien van individuele uitzonderingen klopt die bewering inderdaad wat betreft ons assortiment in zijn geheel.
Als je een flink aantal producten uit ons assortiment neemt, en dat vergelijkt met dezelfde producten bij een vergelijkbare winkel, dan zijn wij stukken voordeliger (hierbij moet u ook denken aan service). Omdat wij zo min mogelijk kosten maken hanteren wij altijd een lage winstmarge.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom één bepaald product ergens anders voordeliger is:
- Er kan sprake zijn van een andere kwaliteit.
- Er kan een prijsstijging zijn geweest en de andere leverancier heeft nog "oude voorraad".
- De andere leverancier heeft toevallig een aanbieding.
- De andere leverancier is goedkoop aan het product gekomen, bv door het op te kopen uit een faillissement of op een veiling.
Bovendien hanteren veel webshops en postorderbedrijven een minimum orderbedrag, tellen ze veel hogere verzendkosten en brengen ze nog bijkomende kosten in rekening, zoals handelingkosten. Dat doen wij allemaal niet, ook op deze punten zijn wij vaak de voordeligste, dus wij durven gerust te zeggen "De voordeligste elektronicawinkel van Nederland".
Kan ik ook een ander soort accu nemen?
Vaak bereikt ons de vraag of een bepaald type accu, bv. Nikkel Cadmium ( NiCd ) ook vervangen kan worden door een ander type accu, bv Li-ion.
Er zijn 4 gangbare typen accu's, NiCd, NiMh, Li-ion en loodaccu's. Deze verschillende typen accu's moeten allemaal op een andere manier geladen worden. Een lader die alleen geschikt is voor NiMh accu's is dus niet geschikt voor Li-ion accu's. Sommige laders zijn geschikt voor verschillende typen accu's. Wij kunnen hierop dus maar één antwoord geven, kijk het na in de gebruiksaanwijzing. Staat daar niets in, of twijfelt u om een andere reden, neem dan altijd dezelfde soort accu. Dan is het altijd goed.
Het gaat dus alleen om het laden. Als u bijvoorbeeld een camcorder heeft met een NiCd accu, en u koopt een Li-ion accu én een lader voor die Li-ion accu, dan kunt u die accu wél gebruiken voor deze camera. De accu moet dan wel altijd opgeladen worden op de lader die u er bij gekocht heeft.
Kunnen jullie iets voor mij in elkaar solderen?
Regelmatig krijgen wij dit soort vragen. Een bepaalde kabel in elkaar solderen of een bepaalde verandering aan een product aanbrengen kunnen wij meestal wel, maar dit doen we niet. Alle verzoekjes bij elkaar zijn namelijk veel extra werk. Het antwoord is dus helaas "nee".
Waarom is het ontvangen product niet precies zoals als de afbeelding op jullie site?
Wij proberen alle producten op onze site te voorzien van een zo nauwkeurig mogelijke afbeelding. Dit is niet altijd gemakkelijk en ook niet altijd mogelijk. Soms moeten we een afbeelding gebruiken die dicht in de buurt komt, maar niet exact hetzelfde is. Een fabrikant kan ook wijzigingen aanbrengen aan het product, de specificaties kunnen veranderen of de kleur kan veranderen. De afbeeldingen dienen dan ook alleen als hulpmiddel en er kunnen bijgevolg geen rechten aan worden ontleend.
Waarom zijn jullie zo goedkoop?
Wij houden onze kosten laag. Wij hebben geen dure catalogus, werken met weinig personeel, hebben geen speciaal bedrukte verpakkingen, maar gewoon een eenvoudige stevige verzenddoos of bubbeltjesenvelop. Ook kopen wij veel producten in zonder dure blisterverpakkingen, wat beduidend goedkoper kan uitvallen. Verder leveren wij enkel na vooruitbetaling, waardoor wij geen risico's lopen wat de betaling betreft.
Hierdoor houden wij onze kosten laag en kunnen wij zo goedkoop blijven.
Waarom zit er op sommige producten geen garantie?
Op losse componenten, serviceonderdelen, lampen, accu's en batterijen zit geen garantie.
Ten eerste zijn dit producten die vrijwel nooit constructiefouten bevatten en die door onze leveranciers uitvoerig zijn getest alvorens ze in het leveringsprogramma zijn opgenomen. Ook is het bij deze producten nooit na te gaan of een garantieclaim terecht is.
Bij batterijen:
Mogelijk is er een defect in het apparaat waar de batterij in geplaatst is, waardoor het apparaat niet werkt, of waardoor de batterij zelfs leeggetrokken is. Of de batterij is gewoon leeg: na een dag intensief fotograferen met flitser bijvoorbeeld, is een batterij helaas al leeg.
Bij lampen:
Een lamp kan defect zijn door een constructiefout, maar ook door bijvoorbeeld overmatige trillingen, of een piekspanning op het lichtnet, of hij is misschien zelfs een keer gevallen.
U begrijpt dat dit allemaal niet na te gaan is. Daarom geven wij op genoemde producten GEEN garantie. Indien het een A-merk product betreft dan kunt u eventueel proberen om via de fabrikant garantie te claimen. In het geval van een minder bekend merk of een merkloos product is er helaas helemaal niets aan te doen.
Welk voordeel hebben duurdere kabels?
Duurdere kabels zijn over het algemeen dikker, hebben een betere afscherming en zijn vaak verguld.
Dikkere kabels hebben minder verlies, wat vooral bij grotere lengtes een voordeel kan zijn: het signaal wordt dan minder verzwakt in de kabel.
Een betere afscherming zorgt ervoor dat een kabel minder snel storingen oppikt van buitenaf. Allerlei apparaten, TL verlichting, spaarlampen, computers, elektriciteitsleidingen enz. veroorzaken magnetische velden die door de kabel opgepikt kunnen worden. Hoe beter de afscherming, hoe kleiner de kans hierop.
Vergulde aansluitingen hebben vooral voordeel op de langere termijn. Metalen gaan oxideren, en dat kan op de lange termijn slechte verbindingen veroorzaken. Vergulde connectoren oxideren niet en hebben hier dus geen last van, ook niet na jaren.
Welke kabel heb ik nodig?
Vaak wordt er aan ons gevraagd welke kabel er nodig is om bepaalde apparaten op elkaar aan te sluiten.
Het is echter onmogelijk om op afstand goed te adviseren. Voor een goed advies moet je de situatie kennen en alle gegevens van de apparatuur (gebruiksaanwijzing) bij de hand hebben.
Kijk maar eens naar deze vraag, hij lijkt heel simpel…..
“Ik heb een TV met een vrije SCART aansluiting en een DVD speler met een SCART aansluiting. Welke kabel heb ik nodig?”
In eerste instantie zal iedereen zeggen “een SCART kabel natuurlijk”
Maar in de praktijk blijkt het vaak niet zo simpel te zijn.
- Stel dat de SCART aansluiting van de DVD speler alleen een S-Video signaal afgeeft, en de betreffende SCART aansluiting van de TV alleen werkt met Composite. Dan werkt deze kabel dus NIET!
- Stel dat de betreffende SCART aansluiting van de TV alleen een uitgang is, dat komt wel eens voor bij apparaten met méér SCART aansluitingen. Dan werkt deze kabel dus NIET!
- Stel dat de betreffende SCART aansluiting van de TV een zogenaamde decoder aansluiting is. Dan werkt deze kabel dus NIET!
- Stel dat beide apparaten ook een HDMI aansluiting hebben, dan is het beter om voor een HDMI kabel te kiezen.
- Stel dat de kabel achter een plank in de kast doorgevoerd moet worden. Dan is het handiger om een platte kabel te nemen in plaats van een ronde.
- Stel dat er nog andere apparaten, zoals een zware eindversterker in de buurt staan. Dan is het verstandiger om een beter afgeschermde kabel te nemen.
Er spelen zoveel factoren een rol dat dit altijd ter plaatse bekeken en beoordeeld moet worden. Bestudeer dus zelf de boekjes en de situatie om erachter te komen welke kabel u nodig heeft. Als u er zelf niet uit komt, vraag dan advies aan iemand die meer expertise op dit gebied bezit.
Reclamaties
Hoe en wanneer moet ik reclameren?
Ondanks zorgvuldige controles kan er altijd wat mis gaan. Het is belangrijk om altijd zo snel mogelijk te reageren.
Als er iets beschadigd is:
Beschadigingen dienen altijd METEEN na ontvangst gemeld te worden via het contactformulier.
Wij bekijken dan hoe dit het best opgelost kan worden.
Maak er bij voorkeur een digitale foto van die als bewijs kan dienen.
Als een zending beschadigd wordt aangeboden vraag dan om een verklaring van de postbode.
Controleer uw bestelling dus meteen na ontvangst, en meld beschadigingen in ieder geval binnen 24 uur na ontvangst.
Als er iets verkeerd geleverd is:
Verkeerde leveringen dienen ook METEEN na ontvangst gemeld te worden via het contactformulier.
Wij kunnen de melding dan meestal nog verifiëren door controle van onze voorraad.
Als uw melding klopt laten wij u weten hoe dit het best opgelost kan worden.
Controleer uw bestelling dus meteen na ontvangst, en meld verkeerde leveringen ook binnen 24 uur na ontvangst.
Betalingen en leveringen:
Meldingen over betalingen en leveringen dienen binnen een maand na de besteldatum te gebeuren.
Deze gegevens, en ook de track and trace gegevens van TNT post, blijven maar een bepaalde periode bewaard.
Ruilen en Retourneren
Retourneren en de wet Kopen op Afstand.
In de rechterbovenhoek van onze website staat “retournerenâ€
Als je daar op klikt wordt uitgelegd wanneer je wel en niet kunt retourneren, hoe het in zijn werk gaat en hier kun je tevens een retourformulier downloaden.
Verzending
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
De standaard verzendkosten binnen Nederland bedragen Euro 6,95
De standaard verzendkosten buiten Nederland bedragen Euro 8,95
Bij kleine, goedkope, niet breekbare artikeltjes wordt er soms een speciaal laag verzendtarief gehanteerd van Euro 2,95 Het kan voorkomen dat het versturen van 4 batterijtjes Euro 2,95 kost, maar dat het versturen van 5 batterijtjes Euro 6,95 kost. U ziet de verzendkosten dan vanzelf veranderen als u de aantallen aanpast. Een formule in onze software bepaalt of het extra lage verzendtarief van toepassing is. Geen enkele software is perfect, zo kan het best voorkomen dat u een keer Euro 6,95 betaald en dat wij het artikel toch in een envelop versturen. Van de andere kant kan het ook voorkomen dat u slechts Euro 6,95 betaald terwijl wij de bestelling voor een veel hoger bedrag in drie dozen moeten versturen. U hoeft dan niets bij te betalen (binnen Nederland) Boven een bepaald bedrag betaald u zelfs helemaal geen verzendkosten, wij nemen ze dan voor onze rekening.
De verzendkosten worden altijd direct weergegeven in het winkelmandje.
Indien u de verzendkosten te hoog vindt voor het betreffende artikel zijn er 3 mogelijkheden:
- U probeert het aantal te verlagen (indien mogelijk)
- U besteld meer artikelen zodat de verzendkosten meer in verhouding zijn met het bestelde.
- U laat de bestelling niet door gaan (niet op bestelling bevestigen klikken)
De verzendkosten worden door de software bepaald en kunnen niet door ons worden veranderd. De verzendkosten zijn ten alle tijde zichtbaar in het winkelmandje. U bepaalt op het moment van bestellen altijd zelf of u de bestelling door laat gaan. Het is niet mogelijk om over de hoogte van de verzendkosten te onderhandelen.
Ik heb een klein product besteld, en toch zijn de verzendkosten € 6,90, hoe kan dat?
Sommige kleine producten zijn breekbaar, deze kunnen gemakkelijk beschadigen in een envelop. Wij versturen ze dus per pakket om beschadiging te voorkomen.
Dure producten worden altijd als pakketje verstuurd. Pakketjes worden gescand door de post en kunnen getraceerd worden via Track en Trace van TNT post. Deze manier van verzenden is dus veiliger dan in een envelop. Verzenden in een envelop doen we alleen met kleine, niet al te dure, en vooral niet breekbare producten.
Kan ik een afwijkend aflever- en factuuradres opgeven?
Dit is helaas niet mogelijk.
Kan ik ook afhalen?
Nee, ElektronicaWereld.nl levert altijd aan huis. Contant betalen is alleen mogelijk als u besteld onder Rembours of als u kiest voor de betaalmethode 'Overschrijving' en naar een willekeurige vestiging van de SNS bank gaat om het bedrag op onze rekening te laten storten.
Transportverzekering en risico?
Af en toe gaat er wel eens iets mis tijdens het transport. Een zending kan beschadigen of zoek raken. Dat risico wordt in de meeste gevallen gedekt door onze transportverzekering.
Wat is verzekerd:
- Beschadiging van de zending. Belangrijk is wel dat u door de postbode een aantekening laat maken wanneer een zending zichtbare beschadigingen heeft. Ook dienen beschadigingen direct na ontvangst aan ons gemeld te worden, liefst met foto.
- Zendingen die bij de post kwijtraken zijn verzekerd. Deze zendingen bereiken in Track & Trace niet de status "afgeleverd". Een zending die na 8 werkdagen nog niet is afgeleverd wordt als vermist gezien en wordt opnieuw verstuurd.
Wat is niet verzekerd.
- Zendingen die niet bij de eerste aanbieding op het aangegeven adres afgegeven kunnen worden. In zo'n geval ontstaan er onnodige risico's, transport naar afhaalkantoor, opslag e.d. Geef dus bij voorkeur een adres op waar overdag iemand aanwezig is.
- Een zending is niet verzekerd bij fouten in het opgegeven adres. Bij een foute straat of huisnummer wordt de zending op het verkeerde adres afgegeven, en bij een foute postcode komt de zending in een verkeerde plaats of wijk terecht. Controleer dus altijd goed de adresgegevens die u opgeeft.
- De zending is niet langer verzekerd als het pakket volgens Track & Trace is uitgereikt. Op een adres waar meerdere personen het pakket kunnen aannemen, bijvoorbeeld bij bedrijven, instellingen, studentenhuizen, kamerverhuurbedrijven etc. is het transportrisico altijd voor de koper.
- Zendingen buiten Nederland en België zijn niet verzekerd en altijd voor risico van de koper.
Versturen jullie ook naar andere landen?
Wij versturen enkel naar Nederland en België.
Waarom zijn sommige producten niet verpakt?
Wij kopen veel artikelen in zonder dat ze afzonderlijk zijn verpakt (bulk). Dat is niet alleen goedkoper, maar ook nog eens beter voor het milieu. Daarom zijn veel van onze artikelen, met name kabeltjes, stekkertjes etc. niet per stuk verpakt in onnodige dure doosjes of blisters.
Voorraad
Hoe weet ik of iets op voorraad is?
Bijna alle producten hebben wij op voorraad. Als wij een product niet op voorraad hebben dan kunnen wij het meestal binnen een dag in huis hebben omdat wij dagelijks bestellen bij onze leveranciers.
Het kan echter een enkele keer voorkomen dat wij een product niet voorradig hebben en onze leverancier ook niet.
In de meeste gevallen kunnen wij dit oplossen door een vervangend product te leveren van dezelfde of betere kwaliteit dan het bestelde product. Indien het vervangende product duurder is dan het bestelde product, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Door deze werkwijze komt het slechts zelden voor dat wij een bestelling niet in zijn geheel kunnen uitleveren.
Is dit toch een keer het geval dan krijgt u het ontbrekende product zonder bijkomende kosten nageleverd zodra het binnen is.
Wenst u dit product om wat voor reden dan ook niet meer te ontvangen, stuur ons dan even een berichtje, dan storten wij het bedrag dat u voor het betreffende product heeft betaald meteen terug op uw rekening.
Er zijn enkele producten die wij nooit op voorraad hebben. Het productnummer van deze producten begint met 'NS' (No Stock).