Op de door ons verkochte artikelen zit standaard een jaar garantie, ingaande op de factuurdatum. Mocht een artikel binnen deze periode defect raken als gevolg van een productiefout, dan kunt u dit artikel naar ons retour sturen. Wij zullen het artikel dan beoordelen, of opsturen naar de fabrikant of leverancier van het betreffende artikel. Mocht het artikel defect zijn, en wanneer het defect onder garantie valt, dan wordt het artikel vervangen, gerepareerd, of het aankoopbedrag wordt gerestitueerd. (de gekozen oplossing wordt bepaald door de fabrikant of de leverancier van het artikel).
Let op: Niet alle defecten vallen onder garantie.
Wanneer een artikel gedemonteerd of geopend is geweest, verkeerd gebruikt is, gevallen is, of bijvoorbeeld aangesloten is geweest op een verkeerde voedingsspanning, dan vervalt automatisch de garantie.
Op gebruiksartikelen als batterijen en lampen zit geen garantie.
Op losse elektronica componenten en serviceonderdelen zit geen garantie.
Op artikelen waarbij dit expliciet vermeld wordt zit geen garantie.
Het retour sturen van een artikel onder garantie gaat als volgt.
- Lees deze pagina goed door, vink aan dat u de garantievoorwaarden accepteert en download het garantieformulier.
- Stuur het artikel goed verpakt en voldoende gefrankeerd aan ons retour.
Met de garantiezending moeten worden meegestuurd:
- Een volledig ingevuld garantieformulier.
- De bij de bestelling geleverde factuur, of een kopie hiervan.
(geen andere documenten meesturen, enkel de afgestempelde factuur met factuurnummer is een geldig aankoopbewijs)
De kosten voor het opsturen zijn voor rekening van de koper. De kosten voor het nakijken, het retour sturen naar de klant en voor het opsturen naar de leverancier of fabrikant nemen wij voor onze rekening.* (* zie belangrijke opmerking) Garantiezendingen die niet aan de voorwaarden voldoen worden niet in behandeling genomen. Deze worden gedurende een periode van maximaal 30 dagen door ons in bewaring genomen. Gedurende deze periode kunt u contact met ons opnemen en na betaling van de verzendkosten zullen wij de zending aan u retourneren.
Belangrijke opmerking:
Helaas ontvangen wij veel te vaak artikelen retour die NIET DEFECT blijken te zijn, of die niet onder garantie vallen. Dit brengt onnodige en hoge verzendkosten, administratiekosten en onderzoekskosten met zich mee. Daardoor zijn wij genoodzaakt om € 16,50 voor deze kosten in rekening te brengen wanneer een artikel niet defect blijkt te zijn of wanneer een artikel om een of andere reden niet onder garantie valt. Let wel, deze vergoeding brengen wij liever niet in rekening, wij hebben liever dat er niet onnodig artikelen nagekeken hoeven te worden en onnodig heen en weer gestuurd hoeven te worden. Dat scheelt u en ons tijd en kosten. Kijk dus voor u iets retour stuurt of het artikel wel echt defect is, met name nieuwe artikelen zijn slechts zelden defect. Lees de gebruiksaanwijzing goed door, kijk eens op internet of probeer het artikel uit in een andere situatie.
Ik accepteer de garantievoorwaarden en wil het formulier downloaden.